Regulamin
REGULAMIN PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
„PROMYCZEK” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- ORGANIZACJA
- Przedszkole Niepubliczne „PROMYCZEK”, zwane dalej Przedszkolem jest placówką niepubliczną. Przedszkole jest instytucją oświatową, wychowawczo – dydaktyczną oraz opiekuńczą, która realizuje zadania zawarte w statucie.
- Siedziba Przedszkola znajduje się w Bojanie, ul. Tartaczna 3, Filia Przedszkola znajduje się w Szemudzie, ul. Hetmańska 10
- Nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem sprawuje Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
- Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową oraz programów autorskich opracowanych przez nauczycieli przedszkola.
- Podstawową jednostką organizacyjną Przedszkola jest oddział złożony z grup dzieci. Grupy te tworzone są głównie według zbliżonego wieku, co pozwala jednocześnie na grupowanie dzieci z uwzględnieniem ich potrzeb oraz zainteresowań.
- Przedszkole przyjmuje dzieci w wieku 2,5 – 6 lat. Dzieci oddawane pod opiekę Przedszkola muszą być samodzielne oraz komunikować swoje potrzeby.
- Dziecko przyjmowane jest do Przedszkola po rozmowie z Rodzicami/Opiekunami, którzy wypełniają Podanie, Kartę Zgłoszenia Dziecka oraz uiszczają opłatę wpisową.
- Przedszkole czynne jest przez cały rok w dni powszednie w godzinach :
Bojano:6.30 – 18.00
Szemud: 6.30-17.00
z wyjątkiem dni dodatkowo wolnych ustalonych na początku roku szkolnego.
- W przypadku nieobecności dziecka w Przedszkolu należy powiadomić Przedszkole do godziny 8.00 rano.
- Dzieci mogą przyprowadzać oraz odbierać Rodzice/Opiekunowie lub osoby przez nich upoważnione. Upoważnienie takie stanowi załącznik do Karty Zgłoszenia Dziecka, należy wskazać w nim imię, nazwisko osoby upoważnionej, a także numer i serię dowodu.
- Dzieci przyprowadzane do Przedszkola muszą być zdrowe (bez kataru, gorączki, biegunki, wymiotów, itp.). Po zakończonej chorobie rodzice są zobowiązani do dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, iż dziecko może uczęszczać do przedszkola.
- Wymaga się, aby dziecko posiadało: obuwie zmienne, odzież i bieliznę na przebranie, przybory do mycia zębów. Każdy Przedszkolak posiada własną szafkę w szatni na korytarzu (opisaną imieniem).
- W Przedszkolu wyznacza się czas na odpoczynek dzieci – we wczesnych godzinach popołudniowych. Każde dziecko na ten czas ma dostęp do osobnego leżaka.
- Zabrania się przynoszenia do Przedszkola własnych zabawek – Przedszkole nie ponosi odpowiedzialności za wartościowe rzeczy przynoszone do placówki. Dni, w które dzieci będą mogły przynieść własne zabawki zostaną wyznaczone przez nauczycieli.
- Przedszkole zapewnia całodzienne wyżywienie dzieci za dodatkową opłatą. W przypadku zgłoszonej nieobecności dziecka w Przedszkolu trwającej minimalnie 3 dni opłata dzienna za wyżywienie zostanie odliczona.
- W przypadku wandalizmu i dużej agresji dziecka istnieje możliwość usunięcia dziecka z listy przedszkolnej.
- ZADANIA PRZEDSZKOLA
Przedszkole Niepubliczne „PROMYCZEK” realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie. Przedszkole realizuje również podstawę programową wychowania przedszkolnego.
III. PRAWA DZIECKA
Dzieci w Przedszkolu mają wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności do:
– właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
– szacunku dla wszystkich swoich potrzeb,
– życzliwego i podmiotowego traktowania,
– ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej,
– poszanowania jego godności osobistej,
– poszanowania własności,
– opieki i ochrony,
– rozmowy na każdy temat,
– akceptacji swojej osoby.
- PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW
- Przestrzeganie niniejszego regulaminu.
- Przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola lub zapewnienie upoważnionej osoby zastępczej.
- Terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu.
- Informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu
najpóźniej do 8.00 rano oraz niezwłoczne informowanie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych.
5.Przyprowadzanie dziecka do przedszkola do godz. 9.00.
- Po całodziennej wycieczce odbieranie dziecka z autokaru.
- Rodzice mają prawo do:
– zapoznania się z programem i zadaniami przedszkola;
– uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat postępów, sukcesów i niepowodzeń swojego dziecka;
– uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy;
– wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz dyrektorowi opinii na temat pracy przedszkola;
– przebywania w przedszkolu
– Rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określania drogi jego indywidualnego rozwoju.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.02.2022 r.
Data uchwalenia zmian:28.01.2022r.
INFORMACJA NA TEMAT PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Wypełniając obowiązek, o którym mowa w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich informacji (nazwa RODO) oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych (dalej: Administrator) jest Aleksandra Hinz-Groth, prowadząca jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej o nazwie Przedszkole Niepubliczne „Promyczek”Sp z o. o. z siedzibą w Bojanie, ul. Tartaczna 3, 84-207 Koleczkowo, wpisaną do ewidencji szkół i placówek niepublicznych w Gminie Szemud pod numerem ewidencyjnym 5/2011, posiadającą nr REGON 221759254 i nr NIP 588-24-77-668,
1. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie na adres Bojano, ul. Józefa Wybickiego 18, 84-207 Koleczkowo, lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: biuro@promyczek-bojano.pl;
2. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie:
3. art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – dotyczy osób, z którymi Administrator zawarł umowę o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych oraz osób, które zgłosiły żądanie podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy;
4. art. 6 ust. 1 lit. f RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią – dotyczy osób, których dane osobowe zostały przekazane Administratorowi w związku ze świadczeniem usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych, a także osób, które nie są klientami Administratora i kontaktują się z Administratorem poprzez pocztę elektroniczną lub poprzez pocztę tradycyjną.
5. Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
6. w celu wykonania umowy o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych w ramach prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej oraz w celu zawarcia umowy o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych na żądanie zgłoszone przez osobę, której dane dotyczą;
7. w celu udzielenia odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Administratora.
1. Prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora polegają na świadczeniu usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych na rzecz swoich klientów, w szczególności poprzez zapewnienie Dziecku pobytu i opieki w Przedszkolu, realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, organizowanie zajęć i zabaw wykraczających poza podstawę programową w celu zapewnienia warunków do wspierania rozwoju osobowości Dziecka, zapewnienia Dziecku opieki dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej, zapewnienie Dziecku udziału w zajęciach dodatkowych:
1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być pracownicy Administratora, podmioty świadczące na rzecz Administratora w szczególności usługi telekomunikacyjne, informatyczne, prawnicze, księgowe, likwidatorzy szkód oraz inne podmioty, które muszą zostać dopuszczone do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w celu należytego wykonania umowy o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych.
2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
4. przez okres od podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych do upływu terminu przedawnienia roszczeń wobec Administratora – dotyczy osób, które zawarły z Administratorem umowę o świadczenie usług prawnych;
5. przez okres 3 miesięcy od podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych – dotyczy osób, które zażądały podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych, ale tej umowy nie zawarły;
6. przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi – dotyczy osób, które nie są klientami Administratora i kontaktują się z Administratorem poprzez pocztę elektroniczną lub poprzez pocztę tradycyjną.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do:
8. żądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych;
9. żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
10. żądania od Administratora usunięcia Pani/Pana danych osobowych;
11. żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
12. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
13. przenoszenia Pani/Pana danych osobowych;
14. wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
15. W przypadku pozyskania danych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą, źródłem pochodzenia takich danych są osoby, z którymi Administrator zawarł umowę o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych lub źródła publiczne np. organy administracji publicznej, rejestry lub ewidencje.
16. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych:
17. jest niezbędne i jest warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych i jej należytego wykonania – dotyczy osób, z którymi Administrator zawarł umowę o świadczenie usług dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych lub na żądanie których podjął czynności zmierzające do zawarcia tej umowy;
18. jest niezbędne w celu odpowiedzi na korespondencję kierowaną do Administratora – dotyczy osób które nie są klientami Administratora i kontaktują się z Administratorem poprzez poprzez pocztę elektroniczną lub poprzez pocztę tradycyjną.
19. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym do profilowania.
Adres
Bojano, ul. Tartaczna 3,
84-207 Koleczkowo
Telefon
Adres e-mail
Placówka
Szemud